"Bæredygtighed er en prioritet for Beiersdorf, virksomheden bag NIVEA-mærket, og den er forankret i dens C.A.R.E.+ virksomhedsstrategi. Med sin CARE BEYOND SKIN bæredygtighedsdagsorden, etableret i 2020, arbejder den for transformationen af hele virksomheden: Beiersdorfs langsigtede vision er at tilbyde den sikreste, mest effektive hudpleje, der også er så skånsom mod planeten som muligt. Tilgangen til bæredygtighed er holistisk, og Beiersdorf adresserer både miljømæssige og sociale spørgsmål langs sin værdikæde og ud over. Med denne miljøtilgang sigter Beiersdorf mod at minimere sin miljøpåvirkning: dets klimamål for 2025 er en absolut reduktion af CO2e-udledninger med 30% (sammenlignet med basisåret 2018) og over alle områder 1,2 og 3 - uden at gå på kompromis med den fremragende kvalitet, som forbrugere over hele verden elsker. Lanceringen af den ikoniske NIVEA Creme dåse med en mere bæredygtig emballage spiller en vigtig rolle for at opnå Beiersdorfs virksomhedsklimamål. Den nye emballage med 80% genanvendt aluminium vil bidrage til at reducere dens CO2e-påvirkning med cirka 8.000* tons inden 2025. Denne enkelte ændring repræsenterer alene 2,1% af den samlede nødvendige reduktion for Beiersdorfs 2025 klimatilsagn.Læs mere om de foranstaltninger, vi træffer her: https://www.nivea-me.com/en-me/about-us/environmental-responsibility*Afbrydelsesperspektiv i henhold til GHG-protokollen, Fra vugge til port."